jueves, 13 de noviembre de 2014

Week 6: Monday, October 13rd to Thursday 16th




Circle time: Vocabulary; listen and play, we reviewed the vocabulary learned about:

Revisamos el vocabulario aprendido acerca de la escuela, colores, figures y cosas de la clase, a continuación el vocabulario y como se escucha. 


People at school: teacher, boy, girl Pronunciation: ticher, boy, gerl

Shapes: triangle, circle, square        Pronunciation: trayangol, circol, escuer

Colors: blue, red, yellow, green       Pronunciation: blu, red, yelou, grin

School items: table, chair, pencil, crayon, book, scissors Pronunciation: teibol, cher, pensol, crayon, buc, sisors.

Listening skill: Story: 'Mary had a little lam' this story is in the sprinkle book.
Destreza de la escucha: cuento 'Mery tenía un corderito'





Children have this story as a song in the sprinkle CD (track 5). Esta historia la tienen en el Cd, es la número 5 por favor repasar en casa.


Early reading and writing:

Students traced and sticked an apple, balloon and sun in the correct place following the primary colors. Los estudiantes identificaron y pegaron los stikers de manzana, globo y sol, según los colores primarios.

Look and color:
Students looked and identified the correct school items, also they colored them according to the picture directions on page 10.
Pre lectura y escritura: Los estudiantes identificaron los objetos de la clase y los colores con los que debían pintarlos. 

They did a good job! Hicieron un buen trabajo.





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