Circle time: Vocabulary; listen and play, we reviewed the
vocabulary learned about:
Revisamos
el vocabulario aprendido acerca de la escuela, colores, figures y cosas de la
clase, a continuación el vocabulario y como se escucha.
People at school: teacher, boy, girl Pronunciation: ticher, boy, gerl
Shapes: triangle, circle, square Pronunciation: trayangol,
circol, escuer
Colors: blue, red, yellow, green Pronunciation: blu,
red, yelou, grin
School items: table, chair, pencil, crayon, book, scissors Pronunciation: teibol, cher, pensol,
crayon, buc, sisors.
Listening skill: Story: 'Mary had a little lam' this story is in the sprinkle book.
Destreza de la escucha: cuento 'Mery tenía un corderito'
Children have this story as a song in the sprinkle CD (track 5). Esta historia la tienen en el Cd, es la número 5 por favor repasar en casa.
Early reading and writing:
Students traced and sticked
an apple, balloon and sun in the correct place following the primary colors. Los
estudiantes identificaron y pegaron los stikers de manzana, globo y sol, según
los colores primarios.
Look and color:
Students looked and identified the correct
school items, also they colored them according to the picture directions on page 10.
Pre lectura y escritura: Los estudiantes identificaron los objetos de la clase y los colores con los que debían pintarlos.
They did a good job! Hicieron un buen trabajo.
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